کلاهبرداری با اجاره حساب افراد

اجاره حساب

رئیس پلیس فتا زنجان در خصوص سوء استفاده کلاهبرداران از افراد با ترفند اجاره کارت‌های بانکی خبر داد .

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی آدینه لو، رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبراظهار داشت: مجرمان فضای مجازی با تبلیغات گسترده با عناوین مختلف کسب درآمد، پس از ترغیب و جلب کاربران، اقدام به اخذ اطلاعات کارت بانکی در قبال پرداخت مبالغی می کنند و پس از اخذ اطلاعات کارت‌های بانکی مبالغ سرقتی و وجوه نامشروع حاصل از اعمال مجرمانه را به این حساب‌ها انتقال می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسئولیت حقوقی حساب‌های بانکی و سیم کارت بر عهده مالک آن است. افزود: مجرمان فضای مجازی با این گونه اقدامات با جلب افراد ساده لوح به بهانه کسب درآمد و در قبال پرداخت مبالغ ناچیز اقدام به پولشوئی در سطح کلان کرده و با هویت جعلی فعالیت های مجرمانه خود را عملی می نمایند.

این مقام انتظامی به مالکان کارت‌های بانکی و سیم کارت‌ها توصیه کرد: در حفظ و نگهداری سیم کارت و کارت‌های بانکی و مدارک شناسائی  خود نهایت دقت را داشته باشند و از واگذاری یا ارسال تصاویر مدارک هویتی به افراد غیر خودداری کنند.

رئیس‌ پلیس فتا زنجان اظهار داشت: هموطنان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

وکیل منفرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.