روند و مراحل رسیدگی در دادسرای جرایم رایانه ای برای شکایت (قسمت دوم)

روند و مراحل رسیدگی در دادسرای جرایم رایانه ای برای شکایت (قسمت دوم)
دادسرای جرایم رایانه ای
مراحل رسیدگی در دادسرای جرایم رایانه ای

ادامه روند رسیدگی در دادسرا

پس از ثبت شکایت در دادسرا با دستور تحقیقات توسط قاضی ارجاع به پلیس فتا در خیابان مطهری رو به روی خیابان سرافراز مراجعه و در آنجا پس از اظهارات مکتوب اسکرین شاتهای شما مستند سازی میشود یعنی موجودیت مدارک شما در فضای مجازی تایید یا رد شده و اگر نیاز به استعلام باشد پلیس محترم فتا آنها را استعلام میکند.

پس از این مراحل پرونده به دادسرا و سپس به یکی از شعب بازپرسی یا دادیاری ارجاع خواهد شد.

در شعب مجددا شکایت شما مطرح و در صورت صلاحدید بازپرس یا دادیار متهم پرونده احضار یا برای جلسه مواجهه حضوری تعیین وقت میگردد.

در پایان اگر دلایل شما کافی بود قاضی پس از صدور قرار تامین مناسب اقدام به صدور قرار جلب به دادرسی و در غیر این صورت قرار منع تعقیب صادر می نماید که پس از ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض می باشد.

 

وکیل جرایم اینترنتی منفرد

16 دیدگاه دربارهٔ «روند و مراحل رسیدگی در دادسرای جرایم رایانه ای برای شکایت (قسمت دوم)»

  1. سلام من تقریبا یکسال پیش مبلغ در دو مرحله مبلغ سه میلیون تومان یعنی جمعا ۶میلیون تومان از حسابم برداشته داشت از بانک رفاه منم مراحل شکایت کامل انجام دادم و پرونده کامل تحویل پلیس تولید و تبادل اطلاعات فتا استان تهران دادم ولی خبری نشده از سامانه ثنا هم چندین بار چک کردم ولی خبری نیست لطفا خواهشا راهنماییم کنیید اون مبلغ برا من که قشر ضعیف جامعه هستم کمک بسیار شایانی هستش
    بازم ممنون

  2. سلام ی نفر برای دادن وام ب من از بیمه نوین حافظ مبلغ یک میلیون و نهصد گرفت واسم ی کد ارسال کرد و چند روز بعد واسه ی وام دیگه باز همین مبلغ گرفت و روز وام گوشیشو خاموش کرد الان چی کار کنم؟؟؟؟

  3. سلام… چندی پیش.. آقایی که با همسر سابق یکی از بستگان ما ازدواج کرده.. عکس حکم دادگاهی را برای من در تلگرام فرستاد و گفت برسان به دست فامیلتان.. من هم نوشتم به من ربطی نداره…من یک خانم تنها هستم… ایشان برایم نوشت که از شما ممنونم که باعث جدایی این دونفر شدی و من حالا با همسر ایشان ازدواج کردم.. من هم ازاین توهین ناراحت شده و چون در جریان چگونگی طلاق آن دونفر بودم نوشتم از من تشکر نکنید از طلا فروش محل تان تشکر کنید.. که حقیقت هم همین بود.. این آقا که بعد از کلی بحث گفت همین را میخواستم که که شما اینها را بنویسید.. حالا از شما شکایت میکنم… و کلی توهین و تهمت هم به من زد…و شکایت هم کرده.. آیا من محکوم میشوم بابت دفاعی که از خودم کردم وهیچ بی ادبی هم نکردم؟

  4. سلام تو برنامه دیوار یه ماشین دیدم بیانه دادم که فردا بریم صند بزنیم وقتی بیانه ۲۰۰ تومان دادم بعد با گوشی برادرم تماس گرفتم دیدم دوباره بیانه میخواد از نفرات دیگه بعد فهمیدم داره کلاهبرداری میکنه الان نمیدونم باید چه کار کنم بهش زنگ زدم گفتم که داری کلاهبرداری میکنی گوشی رو قطع کرد ودیگه جواب نداد ۲۰۰ تومان چیزی نیست فقط نمیدونم باید چه طوری رسیدگی کنم .

  5. سلام مورخه ۲۶/۱۲ ۹۷ مبلغ ۲۰۰هزار تومان از طریق نرم افزا اپ گوشیم جهت خرید تلفنی سه جلد کتاب به حساب شخص فروشنده ریختم فروشنده ادعا می کند که پولی به حسابش واریز نشده از چه راهی میتوانم بفهمم ایا پول به حساب ایشان واریز شده یا خیر

  6. سلام مورخ ۷/۱۵ ساعت ۱۹:۳۰ که پیام جهت برداشت حساب امد مبلع ۵۰۰ تومان و هر ۳ دقیقه از حساب کسر میشد تا برسم بانک رمز عوص گنم حساب را خاای کرد و شکایت گردم تا الان تو فتا هست که داره معطل میکنه الان هم گفته ۲۰ روز دیگه بیا که گفتم احصار کنید بیاد مشخص کیه میگن خودمون انجام میدیم نمیدونم چیکار کنم ایا موفق میشم یا راهی هست که انجام بدم با تشکر شادمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.